Hybride vergaderen, het nieuwe normaal?

Deel op linkedin
Deel op facebook
Deel op twitter

Hybride vergaderen

“Thuis en op kantoor: hybride werken is het nieuwe normaal” (nu.nl/hybride werken is het nieuwe normaal)

Hybride vergaderen, een werkvorm die we steeds meer terugzien. Zeker nu thuiswerken niet meer de norm is. Maar waarom is deze nieuwe werkvorm zo populair? Wat brengt het jouw organisatie?

De voordelen

  • Flexibiliteit
  • Meer werkgeluk en -plezier
  • Productiviteit
  • Duurzaam
  •  Kostenbesparing (reiskosten, kantoorruimte, etc.)
  • Onafhankelijk werken van van plaats (en tijd)

De nadelen

  • Vergaderzalen dienen opnieuw te worden ingericht met de juiste technische apparatuur
  • Weerstand: ‘Gedoe met techniek’ (Wéér een nieuwe manier van werken)
  • Een hybride vergadering benader je altijd als een online vergadering. Dit kan als onnatuurlijk of lastig worden ervaren.

Hoe krijg je mensen mee in deze verandering?

  1. Breng mensen op de hoogte van de verandering
    Zorg dat de je voordat de transitie start, medewerkers op de hoogte brengt van wat er komen gaat. Dit is je eerste kans om hen mee te krijgen: zorg dat je goed de voordelen naar voren brengt én realistische verwachtingen schept.
  2. Laat de gebruiker de voordelen zien en ervaren
    Bijvoorbeeld flexibiliteit; meer eigenaarschap over eigen tijd, tijd besparen door minder te reizen naar kantoor.
  3. Voorzie gebruikers op tijd van de juiste kennis over het gebruik van de techniek
    Denk aan trainingen, ondersteuning op de werkvloer, quick reference cards, etc.
  4. Maak duidelijke samenwerkafspraken over hybride vergaderen
    Stel hiervoor een (hybride)vergaderetiquette op.

Waar moet je rekening mee houden?

Lees hier 10 aspecten waar je rekening mee moet houden wanneer je organisatie overgaat naar hybride werkplekken.

Meer weten, of heb je hier hulp bij nodig?

Wij helpen organisaties met het creëren van een veilige en beheersbare digitale werkomgeving waar medewerkers met plezier kunnen werken. Oók op het gebied van  hybride vergaderen.

Check hier ons scenario ‘Efficiënt hybride vergaderen‘ of neem contact met ons op.

Deel op linkedin
LinkedIn
Deel op facebook
Facebook
Deel op twitter
Twitter

Dit wil je niet missen!

Loop niet achter de feiten aan, maar blijf voorop lopen. Bespaar tijd en krijg als eerste informatie over de nieuwste ontwikkelingen binnen Microsoft 365.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Dit wil je niet missen!

Loop niet achter de feiten aan, maar blijf voorop lopen. Bespaar tijd en krijg als eerste informatie over de nieuwste ontwikkelingen binnen Microsoft 365.

Zoeken

Recente berichten

Recente berichten
Scroll naar top

Stop met tijd verspillen

10 praktische tips voor meer tijd en effectiviteit in Microsoft Teams

Werk sneller en makkelijker samen met je collega’s. Haal er je voordeel uit.